niedziela, 1 lutego 2015

Ryba, cieciorka i ziemniaki w sosie pomidorowym

ryba inaczej

Inspiracja starym przepisem Asi. Uwielbiam to danie i mogłabym je jeść co tydzień!

Składniki (na 3 osoby)
  • olej rzepakowy do smażenia
  • 1 cebula, pokrojona w kosteczkę
  • 300 g (4 spore, 5 mniejszych) ziemniaków, ugotowanych i pokrojonych w kostkę
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • szczypta pikantnego pieprzu cayenne
  • 250g passaty
  • 200g ugotowanej ciecierzycy
  • 400 g filetów ryby (u mnie morszczuk/dorsz, różnie)
  • szczypta suszonego koperku
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
Na patelni/garnku żeliwnym rozgrzać olej, dodać cebulkę, przykryć i na małym ogniu dusić przez około 5 minut, od czasu do czasu mieszając.
Dodać przyprawy, gotować przez kolejne 2 minuty. Wlać passatę, doprawić solą, przykryć naczynie i dusić przez kilka minut (z 5 ;)).
Dodać ciecierzycę, wymieszać, podgotować, wrzucić pokrojone ziemniaki i delikatnie wymieszać. Położyć filety na wierzchu, odrobinkę posolić, popieprzyć i oprószyć rybę koperkiem. Zmniejszyć ogień, przykryć naczynie i gotować przez 8 minut. Jak ryba będzie już ugotowana, zdjąć naczynie z ognia, posypać natką pietruszki.

Na patelni, tuż po przyprawieniu ryby
ryba inaczej

A tu już po ugotowaniu ryby:
ryba inaczej

I tuż przed konsumpcją :)
ryba inaczej

8 komentarzy:

  1. U nas będzie bez cebuli ;) cieciorka jest już w Lidlu dostępna-widziłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zapasy z zamówienia z młyna, ale jak się skończy to dobrze wiedzieć! Dzięki :)

      Usuń
    2. Mam zapasy z zamówienia z młyna, ale jak się skończy to dobrze wiedzieć! Dzięki :)

      Usuń
    3. Musiałam zrobić z soczewicą, bo nie wpadłam, ze cieciorkę trzeba namoczyć ;)

      Usuń
    4. Polecam opcję moczenia, gotowania i mrożenia sporej ilości - w ten sposób masz cieciorkę zawsze pod ręką :)

      Usuń
    5. Wypróbuję :) chociaz ja często kupuję też gotowaną na parze z puszki ;)

      Usuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak podanej rynki ja jeszcze nigdy nie miałem okazji jeść, ale może faktycznie i ja niedługo spróbuję. Muszę przyznać, że jeśli chodzi o mnie to polecam każdemu wykonanie przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/pieczony-losos-z-ryzem-i-swieza-salatka-z-grejpfruta-i-kopru/ gdyż pieczony łosoś zawsze wychodzi pysznie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)