czwartek, 5 lutego 2015

Krem orzechowo-czekoladowy

Dla wszystkich wielbicieli orzechów i czekolady. Czteroskładnikowy, prosty w wykonaniu krem. Na kanapki czy też jako przekąska do wafelka do kawy :)
Oryginalny przepis pochodzi z książki Marty Dymek "Jadłonomia", zamieniłam orzechy laskowe na arachidowe (podejrzewam, że z każdymi innymi tez wyjdzie) i mleko roślinne na zwykłe. 

Składniki na niewielki słoiczek:
  • 1/4 szklanka daktyli
  • 100g orzechów laskowych
  • 2 łyżki kakao
  • 1/4-1/3 szklanki mleka

Daktyle namoczyć 30 minut w gorącej wodzie. 
Orzechy prażyć kilka minut na suchej patelni. Wrzucić je do blendera (mały kielich), dodać kakao i zmiksować na proszek. Dodać odcedzone daktyle i zmiksować. Wlać mleko i zmiksować na gładki krem.
Jeśli nie macie urządzeń wysokoobrotowych (jako i ja nie mam ;)) - trzeba uważać, żeby blendera nie przegrzać. Mnie się udało, Wam też na pewno, trzeba tylko kontrolować ;)
krem z orzechów, kakao i daktyli

krem z orzechów i daktyli

2 komentarze:

  1. Kasia, a to mleko to niegotowane rozumiem? Jak dlugo mozna taki krem w lodowce przetrzymywac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najdłużej stał mi tydzień, ale nie dlatego, że się zepsuł ;) podejrzewam, że zgodnie z datą przydatności mleka (ja kupuję świeże, to ma maksymalnie 2 tygodnie).
      I mleka nie gotuję nigdy. Nie wiem czemu, ale niegotowane dużo bardziej mi smakuje :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)