poniedziałek, 16 listopada 2015

Przepyszna karkówka pieczona w garnku żeliwnym


domowa, soczysta wędlina - karkówka z piekarnika

Pamiętacie poprzednią karkówkę? Męczyło mnie, że jest pieczona w rękawie z folii. Trochę pokombinowałam i udało mi się uzyskać jeszcze lepsze efekty bez tegoż akcesorium. Wędlina się ani trochę nie kruszy - spójrzcie na zdjęcie - cieniutkie plasterki i ani kruszka! Jest pyszna, aromatyczna i lekko pikantna :) Polecam!

Składniki:
  • 1kg karkówki
  • ulubione przyprawy (u mnie tym razem majeranek, sól, pieprz i słodka papryka wędzona -> polecam ten typ do domowych wędlin!) + 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1 cebula (jeśli lubimy lekko pikantnie :))
  • sznurek wędliniarski
  • garnek żeliwny z pokrywką
  • łyżka oleju do wysmarowania garnka

Na minimum dzień przed pieczeniem mięso solidnie natrzeć przyprawami z olejem. Włożyć do miski, szczelnie owinąć ją folią spożywczą i wstawić do lodówki. 
Wieczorem w dniu pieczenia owinąć mięso ciasno sznurkiem. Cebulę pokroić na grube plastry. Garnek wysmarować olejem, szczególnie dno, ale boki również. Cebulę ułożyć na dnie, na niej położyć mięso. Włożyć do piekarnika nastawionego na 180 stopni i piec godzinę i 15 minut. Po tym czasie (to ważne!) wyłączyć piekarnik, ale nie wyjmować garnka, zostawić go tam na noc.
Rano można już cieszyć się pyszną, niekruszącą się wędliną :)

przepyszna, soczysta karkówka pieczona na cebuli

domowa, soczysta wędlina - karkówka z piekarnika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)