sobota, 23 sierpnia 2014

Papryka konserwowa

papryka marynowana
Czy tam marynowana, co kto woli ;) Przepis z zeszłego roku nie był idealny, więc w tym postanowiłam poszukać innego. I spodobał mi się ten, od Ani. Troszkę go zmieniłam pod moje lenistwo i oto co mam w słoikach:

Składniki:
  • 3 kg papryki (czerwona, żółta, pomarańczowa) 
  • 3 litry wody 
  • 3 łyżki soli 
  • 3 szklanki cukru 
  • 3 łyżki miodu 
  • 2,5 szklanki octu 
  • do słoików: 2-3 liście laurowe, 2-3 ziarenka pieprzu, "sypnięcie" gorczycy, 
Papryki umyć, usunąć nasiona, pokroić jak się lubi. Poupychać do wyparzonych słoików.
Składniki zalewy zagotować, zalać nią paprykę. Słoiki szybko i mocno zakręcić, wstawić do piekarnika nagrzanego na 100 stopni, pasteryzować około kwadransa. Po tym czasie należy je wyjąć, odstawić do góry dnem i niech się zasysają :)
Papryka po 2 tygodniach ma być już dobra. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Wyszło mi 10 słoików 0,7l, a zalewy starczyło na te 3 kilo papryki i jeszcze jej zostało w garnku. To się chwali :)



Aha! W poszukiwaniu przepisu idealnego natrafiłam na podpowiedź jak efektywnie usunąć gniazdo nasienne z papryki. Okazuje się, że wystarczy je wcisnąć do środka ;) Jak tylko trafię na linka gdzie ja to znalazłam, to oczywiście podrzucę!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)