wtorek, 19 sierpnia 2014

Naleśniki z kaszy gryczanej


Odkrycie miesiąca! Naleśniki składające się z 2 składników! Trzech, jeśli liczyć wodę. Dla mnie rewelacja, mój niewybredny mąż pokręcił nosem, ale z wytrawnym farszem wsunął w tempie ekspresowym. 
Kasza w naleśnikach jest wyczuwalna, nadzienie z dżemu czy twarogu zapachu nie ukryje, więc nie polecam przepisu dla ludzi, którzy kaszy nie lubią. Albo polecam od razu zrobić je z farszem np. meksykańskim, jak ja za drugim razem :) Mi ten zapach nie przeszkadzał, dwulatce też nie, mężowi - bardzo, ale on jest tradycjonalistą (może, jakbym nie nazwała tego naleśniki to poszłoby lepiej?).
Przepis znalazłam tutaj i zmodyfikowałam go nieco.

Składniki:
  • 2 szklanki kaszy gryczanej niepalonej
  • mleko, około 2 szklanek (można zamienić na wodę)
  • ulubione naleśnikowe dodatki - dżem, twaróg, owoce, co kto lubi
Wieczorem dzień przed planowanym smażeniem naleśników kaszę zalać dużą ilością wody i odstawić do namoczenia. Następnego dnia wodę odlać, kaszę przepłukać i zalać szklanką mleka. Zblendować na gładką masę. Dodać tyle mleka, żeby ciasto miało konsystencję normalnego ciasta naleśnikowego. Smażyć jak zwykłe naleśniki, podawać z ulubionymi dodatkami (u mnie zazwyczaj dżem). 
Kolejny raz jak je robiłam dorzuciłam trochę cukru waniliowego i szczyptę soli do ciasta i wyszły jeszcze lepsze. Myślę, że jak się pokombinuje trochę to wyjdą takie, że i mąż się przekona :)

Ciasto po zblendowaniu, przed dodaniem dodatkowego mleka

I już konsumpcja :)

Składniki na mój farsz meksykański (można tak, można co kto lubi ;)):
  • 1 czerwona cebula
  • nitki chilli
  • 1 pojedyncza pierś z kurczaka
  • 1 papryka
  • 2 pomidory
  • sól, pieprz, oregano
  • 1/3 puszki kukurydzy (w sezonie można użyć świeżej, wtedy dodajemy ją razem z papryką)
  • 1/3 puszki fasoli

  • pikantny ajwar
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • szczypta słodkiej papryki
Cebulę pokroić na półplasterki, wrzucić na rozgrzaną patelnię, dodać pocięte nitki chilli. Smażyć 3-4 minuty. Dodać pokrojonego w niewielką kostkę kurczaka. Chwilę podsmażyć, potem przykryć patelnię przykrywką i dusić wszystko jakieś 5-7 minut. Dodać pokrojoną w kostkę paprykę, przykryć i dusić 3 minuty. Pomidory sparzyć, obrać, pokroić w małą kostkę. Dodać do farszu razem z pozostałymi przyprawami. Dusić 5 minut aż pomidory się troszkę rozpadną, następnie podkręcić ogień i zdjąć pokrywkę. Sos z pomidorów powinien w większości odparować, żeby  farsz nie był zbyt mokry. Pod koniec dodać kukurydzę i fasolę, podgrzać całość razem.
Naleśniki posmarować ajwarem, nałożyć farsz, zwinąć rulon, przyszpillić końcówki wykałaczkami i położyć naleśniki na patelni i odgrzewać je kilka minut, najlepiej pod przykryciem. Pod koniec odgrzewania na każdym naleśniku położyć po łyżce śmietany, posypać papryką. Tyle :)

Opis długi, ale całość wcale nie zajmuje dużo czasu.




Podałam z sałatką z tego co miałam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)