wtorek, 10 czerwca 2014

Brownie z kaszy jaglanej

zdrowe, pyszne brownie
Jest na nie kilka przepisów. Najsłynniejszy to chyba ten z Moich Wypieków. Ja najczęściej robiłam z tego przepisu (z modyfikacjami). Ale od dziś robić będę tylko i wyłącznie ciasto od Burczy mi w brzuchu. Idealnie czekoladowe, miękkie, rozpływające się w ustach. Cud, miód i orzeszki!

Składniki:
  • szklanka kaszy jaglanej
  • 2 szklanki mleka
  • 50 g masła/oleju kokosowego
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • łyżka mielonej kawy
  • 2 jajka
  • 6 łyżek cukru trzcinowego
  • 50 g mąki bezglutenowej np. kukurydzianej lub ryżowej
  • szczypta soli
Szklankę suchej kaszy wsypać do rondla, dodać dwie szklanki mleka, masło lub olej kokosowy, gorzką czekoladę, kawę, cukier i szczyptę soli. Rondel wstawić na ogniu i gotować przez ok. 20 minut, czyli do momentu aż kasza będzie miękka i wchłonie mleko.
Ugotowana kasza będzie konsystencją przypominała budyń. Ostudzić masę i zblendować ją blenderem z jajkami na gładkie ciasto. Dodać mąkę i dokładnie wymieszać.
Tak przygotowane ciasto przełożyć do formy wyłożonej pergaminem i wstawić do rozgrzanego piekarnika. Piec w 180 stopniach przez 30 minut.
Polecam do kawy!
zdrowe, pyszne, brownie


5 komentarzy:

  1. Uwielbiam.......to Twoje brownie!!!!! breśka

    OdpowiedzUsuń
  2. W jakiej blaszce robisz to ciasto?Chodzi mi o wymiary.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj 16x25 po dnie mierzone. Jak mam ochotę na niższe, bardziej klasyczne to w większej :)

      Usuń
    2. ok :) żebym wiedziała do jakiej dopasować ;)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)