czwartek, 27 sierpnia 2015

Bułki z owsianką - pyszne!

bułki pszenno-razowe

Są bułki, znaczy, były chłodniejsze dni wreszcie ;) A, że przyszły troszkę niespodziewanie, to nie zdążył mi zakwas zapracować na pieczenie. Przeszperałam więc internety i wybrałam ten przepis.

Polecam! Bułki są świetne, proste w zrobieniu i nie rozjeżdżają się przy wyrastaniu :)

Ciasto można zrobić też i ze świeżymi drożdżami (20g), ale wtedy cały proces
nieco się wydłuża (drożdże spieniają się około kwadransa, a ciasto podwaja objętość w jakieś 1,5 godziny).

Składniki:
  • 10g drożdży instant
  • 300 ml wody
  • 200 g ugotowanych płatków owsianych (jakieś 55-60g suchych)
  • 200 g mąki pszennej razowej
  • 300 g mąki pszennej białej
  • 10g soli
  • 20g oleju rzepakowego 
  • 5g cukru

Wszystkie składniki włożyć do miski i wyrobić hakiem lub ręcznie. Odstawić pod przykryciem do wyrośnięcia na 40-60 minut (lub do czasu aż ciasto podwoi objętość). Podzielić je na 8-12 równych części. Uformować bułki - jeśli ciasto za bardzo klei się do rąk, posmarować dłonie olejem rzepakowym. Mój patent to odrobina oleju w miseczce, do tego silikonowy pędzel, którym smaruję dłonie co 2-3 formowania.

Bułeczki ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, w odstępach 4-5 cm. Posypać z wierzchu płatkami owsianymi lub mąką, albo posmarować oliwą pozostałą w miseczce i wysypać jakimiś ziarnami. Odstawić do wyrośnięcia na 40 minut.

Piekarnik nagrzać do 200 st C. Wstawić bułeczki. Piec ok. 20 minut.


Gotowe do wyrastania
domowe bułki pszenno-razowe

Wyrośnięte
bułki pszenno-razowe

Gotowe :)
domowe bułki pszenno-razowe

1 komentarz:

  1. Mój hit to od Liski chleb z siemieniem lniamym, ale tych buł spróbuję, bo dziecko zgłasza zapotrzebowania

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)