piątek, 22 maja 2015

Dziabane kotlety z kurczaka - przepis z maminego zeszytu

dziabane kotlety z kurczaka

Kolejny przepis od mamy. Swego czasu mój tato się śmiał, że jak mamy nie ma w domu i ja gotuję, to na 100% na obiad będą te kotlety. Faktycznie, był okres, że trochę przepisu nadużyłam ;) Teraz już tego nie robię, ale i tak kotlety są w czołówce dań klasycznych ulubionych!
Skład kotletów można dowolnie modyfikować - świetnie pasuje tu starta marchewka czy też podsmażone pieczarki. Jeśli zostanie mi kilka łyżek kaszy jaglanej - też dorzucam. Możliwości jest wiele, a wykonanie kotletów proste i szybkie.

Składniki:
  • podwójna pierś z kurczaka
  • 1 bardzo duża, lub 2 małe cebule 
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka domowej wegety lub ulubionych przypraw 
  • papryka ostra i słodka do smaku (nie za dużo ostrej, bo nie pasuje)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki oleju
Kurczaka pokroić w niewielką kostkę, cebulę w drobną kosteczkę. Wrzucić do miski, dodać resztę składników i dokładnie wymieszać łyżką. Smażyć na rozgrzanej patelni jak placki ziemniaczane.

dziabane kotlety z kurczaka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)