piątek, 2 października 2020

Sos słodko-ostry - przepis na Lidlomixa


Jako, że papryczka chilli ma to do siebie, że zawsze jest jej więcej niż planuję, a suszonej mam zapasy na lata - szukam ostatnio fajnych, nowych pomysłów na zużycie świeżej. Dziś na tapecie - sos słodko-ostry, jak u chińczyka czy też jak ten kupny, butelkowy. U Kasi znalazłam coś interesującego, a, że mam w kuchni nowego pomocnika - poniżej zapisuję swoje notatki do kasinego przepisu! Bierzcie i częstujcie się, a jeśli sprzętu nie posiadacie - po prostu skorzystajcie z oryginału - klik.

Składniki na 4 malutkie słoiczki:
  • 100g papryczek chilli (z pestkami lub bez, zależnie od ostrości, u mnie 5 sztuk bez, reszt z)
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 2/3 szklanki octu ryżowego
  • 1 szklanka cukru
  • 1 i 1/2 szklanki wody
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka płatków chilli (u mnie płatki z papryką wędzoną, dla koloru)
  • 3-4 łyżeczki mąki ziemniaczanej (najpierw dodajemy 3 do 3 łyżek wody i sprawdzamy)
  • 4 łyżki wody do rozmącenia mąki
Umyte papryczki i obrany czosnek wrzucić do misy, włączyć turbo na 5 sekund. Przy odkręcaniu pokrywy KONIECZNIE odsunąć się od sprzętu, bo ostre opary mogą podrażnić oczy i nos! Ściągnąć papryczki ze ścianek, ponownie włączyć turbo na 3 sekundy. Wlać resztę składników oprócz mąki. Ustawić 10minut/obroty 2/temperatura 100. Pod koniec dodać mąkę z wodą, sprawdzić czy sos się zagęścił. Jeśli jeszcze za mało - dołożyć mąki rozmieszanej z wodą. Przelać sos do słoiczków, zapasteryzować (u mnie 10 minut, 90 stopni). 
Smacznego :)



2 komentarze:

  1. Dla mnie troszkę za ostry, ale chętnie wypróbuję po zredukowaniu ilości chili ;-) Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)