czwartek, 14 kwietnia 2016

Śniadaniowa sałatka z halloumi

sałatka z grillowanym halloumi

Tydzień grecki w Lidlu u mnie w domu zawsze oznacza to samo - tydzień z sałatką z halloumi! Jest banalna i szybka w przygotowaniu. Polecam na śniadanie z ciepłym elementem jak i śniadanie do pracy - zgrillowane, zimne halloumi jest prawie tak samo smaczne, jak to na ciepło :)

Składniki na 1 osobę:
  • 1/3 opakowania sałaty (dowolnej, ulubionej; można tez oczywiście dać np samą roszponkę)
  • 8 pomidorków koktajlowych
  • 1 jajko na twardo (lub półtwardo - gotowane 4 minuty od momentu zagotowania wody)
  • 75g sera halloumi (czyli po prostu 1/3 opakowania)
  • 1-1,5 kromki domowego chleba na grzanki

mój ulubiony sos
  • 2 łyżeczki oleju lnianego
  • 1 łyżeczka majonezu
  • 1,5 łyżeczki musztardy
  • 1 łyżeczka miodu/syropu z agawy/innego słodzika (ja do sałatek zazwyczaj daję syrop, bo zawsze jest płynny :))

Sałatę rozłożyć na talerzyku, dodać przekrojone na pół pomidorki. Składniki sosu wymieszać, polać sałatę.
Ser podsmażyć na patelni/patelni grillowej (kilka minut z każdej strony, aż się ładnie zarumieni, ja lubię taki ciemniejszy :)). Chleb skropić olejem (u mnie ostatnio króluje ryżowy), posypać ulubionymi przyprawami i położyć na patelni obok sera.
Jajko pokroić na 4, położyć na sałatę, delikatnie posolić. Dodać ser i grzanki. 
I smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)